Deze week moeten we toch echt eens wat beter op onze houding letten en rechtop lopen, levert Uber nog iets anders op dan opschudding in de taximarkt in China en weer eens een paar leuke reclame-uitingen.

Loop eens rechtop!

Hoorde jij dat als kind ook vaak: “zit (of loop) toch eens rechtop!” Jeetje wat was dat irritant zeg. Voor lopen was het advies ‘kont naar achteren en borst vooruit’. Het advies bij zitten, ‘niet op het puntje van je stoel en rug tegen de leuning’. En dat was dus in het smartphoneloze tijdperk. En nu? Met de smartphone vouwen we onszelf nog meer op. Niemand loopt of zit rechtop als we verzonken zijn in ‘belangrijke’ zaken op onze smartphone. Helaas zijn we hiermee in het smartphone-tijdperk niet alleen een gevaar voor onze eigen gezondheid zoals vroeger,  maar ook een gevaar voor anderen, waar ik eerder al over schreef.

In Canada hebben ze er iets op bedacht: houding corrigerende monturen voor kinderen. Het montuur zet de telefoon uit als de drager niet rechtop zit. De schrijver van het bericht op Springwise vraagt zich af of dat niet met een andere gadget kan. Want de bril is, helaas, een garantie voor pesten. Hoe werd dat vroeger eigenlijk opgelost, weet jij het nog?

Uber-chaufeur worden tegen eenzaamheid

In China worden mensen, die eigenlijk al best genoeg verdienen, Uber-chaufeur om de eenzaamheid te verdrijven. In Nederland zouden we ons aansluiten bij bijvoorbeeld een sportclub of naar de kroeg gaan. Maar, zoals in het stuk van Quartz te lezen is, is het de perfecte oplossing voor mensen die wat meer moeite hebben om contact te leggen en nieuwe vrienden te vinden. Een aparte sociale bijvangst voor Uber.

Bushokjes en verhalen

Dutchcowboys kwam weer met twee gave posts over hoe bedrijven op een creatieve manier reclame kunnen maken. Met originele bushokjes en verhalen van mensen die het tankstation bezoeken. De moeite van het bekijken waard.