Een gratis sprookje

Een gratis sprookje

[wp_time_to_read]   Er is een  gapend gat tussen wat we zeggen wat we willen met betrekking tot onze privacy en hoe we ons gedragen. We zéggen privacy belangrijk te vinden. Toch accepteren we blind, vaak zonder te lezen, de privacy voorwaarden van alle o zo...
De Cirkel, de film

De Cirkel, de film

[wp_time_to_read]   Drie jaar na het verschijnen van het boek is het bijna zover. De verfilming van de, vind ik, mustread (dystopische) roman over de macht van de grote internetbedrijven. Als je begint te lezen herken je meteen Facebook, Twitter en Google in...
Big Brother houdt in China de score bij

Big Brother houdt in China de score bij

[wp_time_to_read] In Nosedive, de eerste aflevering van het nieuwe seizoen van de serie Black Mirror, draait alles om scores en wat jij waard bent naar aanleiding van die scores. Bizar toch? Of… Fictie wordt werkelijkheid? In China werken ze hard aan zo’n...
Fantastische reclamecampagne Black Mirror

Fantastische reclamecampagne Black Mirror

[wp_time_to_read]   Een gedurfde reclamecampagne van Netflix. Om Black Mirror te promoten gingen zij zich richten op mensen die gebruik maken van een ad blocker. Yup, mensen die geen reclame willen zien.  Jij daar met die ad blocker Samen met reclamebureau...