Deze week over de toekomst van de mensheid en hopelijk de toekomst van advertenties tijdens het surfen op het web.

Adieu vervelende advertenties

Schreef ik laatst over het interessante idee van Post-it om de retargeting advertenties te vervangen door Post-it notes, lees ik afgelopen week op Springwise dat Adieu van dit idee echt een dienst wil proberen te maken.

Adieu

Adieu verwacht dat je voor een kleine 5 dollar ongeveer 500 advertenties kan vervangen door je eigen foto’s. Adieu is nog maar een kleine organisatie die net is begonnen dus helaas kunnen ze nog niet de advertenties op Facebook, de zoekmachine Google en andere grote sites vervangen. Maar ik kan me niet voorstellen dat de grote jongens hier niet op een gegeven moment in meegaan.

Win-win

Ik vind het wel een mooie deal; ik hoef niet naar die vervelende advertenties te kijken maar betaal wel, ik vervang ze gewoon door iets wat ik wel graag zie. Ok, het merk zit dan niet extra in mijn hoofd, maar ik erger me er ook niet aan. Lijkt mij een win-win situatie. Je kan Adieu gratis proberen.

Ver van mijn bed show?

In mijn zoektocht naar informatie over de toekomst, robots, algoritmen en Artificial Intelligence kwam ik op de site van The Futurist een interessant filmpje van Gerd Leonhard tegen. Volgens Leonhard zullen we in de komende 20 jaar meer verandering zien dan in de afgelopen 300 jaar. Food for thought zoals ze dat zo mooi zeggen, want hoe zou die toekomst eruit (kunnen) zien?