Deze week een leuk alternatief voor die irritante retargeting advertenties en een slimme broek die je gebruikt als een touchscreen.

Slimme retargeting van Post-it

Je zoekt een leuk jurkje voor een feestje en jawel je wordt er om de haverklap mee doodgegooid, terwijl je op het web surft; retargeting advertenties. Leuk voor de bedrijven waar je gezocht hebt, vaak superirritant voor de zoeker.  Webwinkels maken graag gebruik van deze manier van ‘helpen herinneren’ wat je gezocht hebt en heel misschien zou willen kopen. Zelfs als je het al gekocht hebt blijft het voorbijkomen.

Dutchcowboys kwam met het bericht dat 3M, het bedrijf van de post-its, een experiment in Rusland heeft gedaan om de ‘herinneringen’ van de bedrijven te vervangen door je eigen post-it notes. Stiekem gewoon retargeting van Post-it natuurlijk, maar je kan het wel invullen met dingen waar je iets aan hebt. Ik kan net als Annemerel die het bericht schreef niet wachten tot deze technologie daadwerkelijk geïntroduceerd wordt.

Bellen met je broek

We kunnen tegenwoordig niet meer zonder de touchscreen van onze slimme telefoon. We swipen en tikken ons een hoedje. Google is van plan dit veel verder door te trekken met Project Jacquard. Je swiped en tikt niet alleen op je telefoon maar ook je kleding doet mee… Levi’s is de eerste partner in het project die een interactieve stof gaat maken. Door op je kleding te tikken of swipen zou je bijvoorbeeld je telefoon kunnen opnemen. Ik kan me ook de minder handige situaties voorstellen, dat iemand je aanraakt en er spontaan mensen gebeld worden zoals we dat kennen van je broekzak die mensen gaat bellen.

De verwachting is dat de slimme spijkerbroek met touch- en swipemogelijkheden begin volgend jaar een feit is. Ik ben benieuwd.