Weekly Mints week 51

Deze week een paar dingen waarmee iets gewoons bijzonder wordt gemaakt door het gebruik van technologie, iets wat zonder technologie toch lijkt te winnen en een hartverwarmende kerstcommercial.

Een blozende verpakking

Met Naked Skincare zie je er waarschijnlijk zo goed uit dat de mensen die je ontmoet ervan moeten blozen. Ze hebben van de verpakking ook een meer dan aantrekkelijke gadget gemaakt. Als je die aanraakt of er in knijpt gaat hij blozen.

Even knutselen maar dan heb je ook wat als Binge-watcher

Binge-watching, enorm populair sinds de komst van Netflix. Het kost je wat slaap en de kans dat je wegdoezelt wordt groter naarmate de afleveringen vorderen. Ontzettend irritant natuurlijk als je geen idee hebt op wel punt je in slaap gevallen bent. Gelukkig is Netflix samen met Deeplocal een gave Do It Yourself community gestart. Het eerste project was de Netflixknop waar je de lichten mee kan dimmen, je telefoon op stil kan zetten en waar wat te eten mee kunt bestellen voor je begint met het kijken naar je favoriete Netflix-uitzending. En dan nu de sokken die de pauzeknop voor je indrukt als je in slaapt valt tijdens de kijkmarathon. Allemaal leuke gadgets dus om het leven van een binge-watcher makkelijker te maken. Helaas is het niet zo dat je even snel naar de winkel rent (of surft) je moet het zelf in elkaar knutslen. Een mooie combinatie van zelf maken en technologische slimmigheidjes.

Zo dood als een pier of springlevend?

Er worden tegenwoordig behoorlijk veel dingen dood of stervende verklaard met alle veranderingen die elkaar steeds sneller opvolgen. Zo heb je de dood van de krant, die het inderdaad behoorlijk moeilijk heeft maar gelukkig vecht als een leeuw en zichzelf opnieuw probeert uit te vinden. Volgens Ericsson bestaat de smartphone over een jaartje of 5 niet meer. En het boek, je weet wel, eentje van papier. Het boek zou met de komst van de e-reader zo ongeveer het eerste gaan. Nu las ik een hoopvol artikel op Quartz dat het boek, in Amerika in ieder geval, weer aan populariteit wint. Niks geen e-reader, echte boeken willen we. Maar goed ook vind ik, echte boeken kan je nog eens uitlenen aan iemand zonder dat je met vervelende juridische regeltjes en obstakels te maken hebt.

Mooie kerst allemaal

Een van de leukere Kerstcommercials die ik tegen ben gekomen is die van de Spaanse Loterij. Deels omdat het een tekenfilmpje à la Pixar is, deels omdat het delen van een glimlach jezelf ook iets oplevert. Geniet van de Kerst!