Weekly Mints week 5

Deze week de vraag of jij weet waar je ja op zegt als je een app downloadt, betalen met een knuffel en een explosief spannend boek.

Toch de voorwaarden maar eens (echt) lezen?

Ik denk dat velen het gemist hebben, maar op 28 januari was het nationale privacy dag. We vinden privacy onwijs belangrijk natuurlijk, maar als er een handige app is voor het een of ander dan lezen we vaak niet eens de voorwaarden. Op zich niet heel verwonderlijk, aangezien de meeste voorwaarden of bijna niet te lezen en enorm saai zijn of tig pagina’s lang en dan zou je ook nog eens iedere update moeten kijken wat er veranderd is.  Ja daaag, je hebt wel wat beters te doen, toch? Buiten dat heb je natuurlijk niets te verbergen. Maar wat als zo’n app zich het recht toe-eigent de gegevens van je contacten te veranderen bijvoorbeeld, wat vind je daarvan?

Een explosief spannend boek

Hoezo geen vernieuwing in boekenland? Thrillerschrijver James Patterson creëerde de ultieme spannende ervaring met zijn nieuwste boek Private Vegas. Wat hadden ze bedacht. Vijf dagen voor het uitkomen van het nieuwste boek van Patterson kregen 1000 gelukkigen 24 uur om het digitale boek te lezen. Slaagden zij er niet in het boek binnen de tijd uit te lezen dan vernietigde het boek zichzelf…. Er bestaat zelfs een écht zichzelf vernietigend exemplaar, inclusief een echte aftelklok, dat kost je dan wel 295.000 dollar en dan heb je na 24 uur niets behalve een explosieve ervaring. Voor zover ik heb kunnen vinden wordt de gewone versie van het boek helaas niet in het Nederlands uitgegeven, dan maar de Engelse versie, ik denk namelijk dat meneer Patterson wederom een explosief goed boek geschreven heeft, met of zonder de daadwerkelijke explosie

Betalen met een knuffel

Op zich heb ik niet zo heel veel met de Amerikaanse Super Bowl, behalve dat heel veel bedrijven rond die tijd de meest gekke dingen bedenken en de meest fantastische commercials maken om de aandacht te trekken tijdens dit bestbekeken sportevent in de USA. Neem bijvoorbeeld McDonalds, zij bedachten voor de Super Bowl de volgende campagne; betaal voor je Happy Meal of milkshake met een knuffel, een belletje naar je moeder of een dansje. Op zich een leuk idee maar dat we binnenkort echt kunnen betalen met een tegenprestatie voor een hamburger zie ik nog niet snel gebeuren.