Weekly Mints week 31

Deze week over de dodelijke mogelijkheden van je smartphone, de belachelijk snelle groei van nieuwe technologie en vliegende tijd.

Je smartphone maakt meer kapot dan je lief is

Een indrukwekkende commercial van AT&T over het gebruik van de smartphone in het verkeer. Dit keer niet eens het sms-en achter het stuur, het kijken alleen al is genoeg voor een fatale afloop.

Toyota vindt het ook vreselijk dat het  gebruik van de smartphone met drank vecht om de eerste plaats in de lijst van doodsoorzaken in het verkeer. Zij maakten een radiocommercial die Siri je iPhone in vliegtuigmodus laat zetten als je in de auto zit.

Op zich slim bedacht, maar ook eng. Met al die elektronica en slimme oplossingen kunnen ook anderen dan jijzelf de controle overnemen. Niet alleen van je telefoon maar ook van je auto, zoals we dat laatst zagen met de Chrysler die op afstand op de snelweg stilgezet kon worden door hackers.

Leuk al die technologische snufjes, maar we moeten wel blijven nadenken over wat de gevolgen (kunnen) zijn van al die handige mogelijkheden om niets te missen. Voor je het weet mis je het belangrijkste in je leven.

De snelheid van accepteren en wennen

De Boston Consulting Group heeft een data-analyse gedaan over hoe snel we tegenwoordig nieuwe technologie aanvaarden en gebruiken. Het meest in het oog springende vond ik toch wel dat de telefoon, de ouderwetse niet slimme variant, er 75 jaar over heeft gedaan voordat er 100 miljoen gebruikers waren en Candy Crush dit in iets meer dan een jaar voor elkaar kreeg.

De tijd vliegt, écht!

Iedereen roept het; de tijd vliegt. Maar is dat echt zo? Kan tijd vliegen?

Business Insider dook in een fascinerend project dat onthult waarom het voelt of de tijd vliegt.

Time Flies by Maximillian Kiener

Maximillian Kiener heeft er echt een supercoole soort van interactieve infographic van gemaakt. De moeite waard! Ik ben er niet zeker van of het ook in Internet Explorer werkt maar in Chrome, Firefox en iOS (Safari) doet hij het zeker. Ik leen hierbij ook even de fantastische afsluiter van Maximillian;

Life is short. Do things now!

 

Het enige wat je kan doen met tijd die vliegt.